2 Kasım 2013 Cumartesi

Unazuki Gezimiz #1

Daha Büyük Görüntüle

*bol fotoğraf*
 Unazuki gezimize sonunda başlayabiliyorum.Baştan uyarayım bol fotoğraf var.Ayıklamak ve düzenlemek saatlerimi aldı.Umarım buna değer.Benimle birlikte Japonya'nın başka yönlerini görmüş olacaksınız.Yeri mi bilmiyorum ama Japonya denilince akla gelen gökdelenler(Tokyo) imajını yıktığım için çok mutluyum.
Bildiğiniz gibi Yoshi ile 6.yılımızı kutladık.Mumlar,güller seven biri olmadığımdan bizim için kutlama eşittir yeni yerler görmek oluyor.Seviyorum bu geleneğimizi.Hep olduğu gibi yine her şeyden habersiz çıktım yola.
Böyle bir yer karşıladı bizi.
Unazuki şehri turistik bir yer anladığım kadarıyla.Bolca yerli turist vardı.Tek çekik gözlü olmayan bendim oralarda.Birkaç Asyalı turist vardı.
Arabamızı otoparka park edip doğruca istasyona doğru yürüdük.
 Hemen gidiş-dönüş biletimizi aldık ve trene doğru ilerledik.

2 çeşit vagon mevcut.Açık ya da kapalı vagon.Biz tabii ki açık vagonu seçtik.Şansımıza hava 'o kadar' soğuk değildi.
Hazırsak yolculuğumuz 224 metreden başlıyor.

Kalkıştan hemen sonra ilk köprümüzden geçiyoruz.Yeşillerin arasında ne güzel duruyor kırmızı kırmızı.Tren yolculuğumuz yaklaşık 1:30 saat sürdü.Dağlara tırmandığımız için bolca köprü ve tünelden geçtik.O havayı,yüksekliği ve ortamı penceresiz tren sayesinde tamamen hissedebildik.Özellikle tüneller azıcık ürkütücü da süper bir deneyimdi.
Bu köprüden sonra bir tünele girdik.Trende sürekli sesli bilgilendirme bandı mevcuttu.Tüneldeyken bize hadi kameralarınızı hazırlayın ve tünel bitince arkanıza bakın dedi.
Hepimizde bir merak.Tünelden çıktık ve.....

Paaat...Karşımızda bu görüntü.Hepimizden bir çığlık çıktı.Karanlık tünelden sonra gözlerimiz resmen bayram etti.O günün en unutulmaz anı benim için buydu.

Neden bilmiyorum ama kale şeklinde bir yapı kondurmuşlar gölün yanına.Ha bir de çok fazla göl ve akarsu da gördük.
 Dağların tepesinde insan çok ama çok etkileniyor doğanın uyumundan ve renklerin güzelliğinden.
 Aslında ağaçlar kızarmış diye düşünmüştük ama yine tutturamadık.Aslında buralar kırmızı yaprakları ile meşhurmuş.
Biz ilk vagondaydık.Virajlarda arkadaki görüntü buydu.Ve trenler oldukça kalabalıktı.
 326 metreye geldik :)
Barajın adını hatırlamıyorum ama kendisi 1985 yılında inşa edilmiş.Benimle yaşıt olduğu için benim için önemli kendisi :)

Taş köprü artık kullanılmıyormuş.
Daha sonra Nekomata yazısı gelecek.Kaç metreye gelmişiz?358 metre :)

Fotoğraf üzerinde hiç oynama yoktur.Aslında hareket halinde çektiğim için tam net olmasalar da fikir veriyordur en azından.Cidden çok güzel yerlerdi.
Yaban hayvanlarını görebilme ihtimali olduğundan deli gibi kontrol ettik her tarafı.Ayı görebilmeyi çok isterdim ama göremedim ne yazık ki.Ama yaban maymunu gördüğümüzü biliyorsunuz.Yoksa okumadınız mı?
Yazısı burada tık tık...
Dashidaira 370 metredeyiz.

Biz tercihimizi ilk duraktan-son durağa kadar yaptık ama istenilen durağa kadar gidilebiliyor.Bazı duraklarda kaplıcalar,küçük oteller,yürüyüş parkurları falan var.
Dileyenler bütün yolu en erken 6 saatte yürüyebilirmiş.Yok ben almayayım :) Çünkü korkutucu tünellerden geçiliyormuş.

Az kaldı az :) 531 metrededeyiz.
Ve hedeflenen yerdeyiz.Keyakidaira son durağımızdı.Burayı merak edenler zaman zaman bloğa uğramayı unutmasınlar.En kısa zamanda yazısı burada olacak :)
Herkese keyifli bir haftasonu diliyorum.Ben fotoğraf düzenlemeye gidiyorum :)
Buraya kadar okuyan herkese teşekkürler...