3 Aralık 2010 Cuma

Fuji Dağı(3 durak +bol foto)

Bir günde 3 durak yaptığımız için Fuji dağı dedim başlıkta :) Sabah erkenden uyanıp yola çıktık amacımız 'kouyou' kırmızı yapraklı ağaçları görmekti ama bu sene biraz geç kalmışız :( daha önceki gezi için buraya )
Fuji dağını bizim evden görebiliyoruz sadece tepe noktasını :)bakın burada ve burada var fotoğrafları.Fuji dağının etrafı genelde bulutlu ve sisli olur.Onu görebildiğimiz tek mevsim kış.Baharda ve yazın malesef görünmüyor.Yazın tırmanmak için uygunmuş acemiler için tabii.Bir de Japonya'daki en meşhur intihar alanı.Bir alakasız bilgi daha çok pis olduğu için  worl heritage  listesine giremiyormuş.
 Evet gelelim konumuza :) 2 saatlik paralı yol maceramız boyunca Fuji dağını görebildik.Şansımıza hava çok güzeldi manzara da öyle .İlk durağımız 'otodomenotaki' şelalesi oldu bir alanda 2 meşhur şelale var.İlk gördüğümüz aşağıdaki fotograf
 Meşhur yerde poz vermeden olmaz :)
 Şansımıza gökkuşağı çıktı sanmayın güneşli günlerde hep varmış :)
 Yukarıdaki bölümden biraz yokuş ,yüzküsür basamak indikten sonra Shiraitonotaki ile karşı karşıya geldik.
 İsmin anlamı beyaz iğne'nin şelalesi.Dağın bir çok yerinden ince ince aktığı için iğneye benzetiliyormuş.
 Yokuştan inerken hediyelik eşya satanlar,abur cuburcular vardı.Kestaneci görünce hemen aldım.Amca zorla 2 paket sattı :) Vallahi çok lezzetliydi yiye yiye gezdim :) çöpler poşete tabii ki!
 Kimsecikler olmayınca kameraya şımarmak serbest :)
 Balık kamera hakkında kitaplar okumaya başladı.Vallahi bütün hepsi ona ait .
 Burada bişeyler yapmış anlamadım :)
 Hmm ne hissettim huzur! Burası hayaletleri ile meşhurmuş.Japonlar çok takıntılıdır bu hayalet meselelerine özel tv programları,dergileri vardır.Burası da bol olan yerlerinden biriymiş.
 Kırmızı yaprak mevsimine azıcık geç kaldık ama yine birkaç ağaç beklemiş bizi :)

Şelalerden sonra Fuji dağının göllerinden Tanuki gölüne gittik.Burası Japonya'da huzuru en çok hissettiğim yerlerden biri olsa gerek.Yaşlı balık tutan dedeler dışında kimsecikler yoktu.huzur-huzur-huzur canım sıcak çikolata +kitap çekti burada.

Burası aynı zamanda cafeymiş ama kapanmış :(

Arabayla gölün diğer tarafına da gittik bu taraf kamp alanı.Yürüyüş parkuru var.Aynı zamanda bisiklet kiralayabiliyorsunuz.Yapılacaklar listesine aldık.
 Dönüşte bir de otera görelim dedik.'Taisekiji' yukarıdaki açıda çekilmiş kartpostallar çok meşhur :)
 Bu otera biraz ilginçti.Çook büyük bir alana kurulmuş ve çok zengin duruyordu.Japonya'da garip inançlara sahip olan dinler var.sanırım öyle bir dine ait.Balık araştırdı ama pek bir şey bulamadı.
Ana bina eski tarzda yapılmış oldukça yeni.

Bir gezi daha burada bitti :))

1. Ne güzel yerlermiş,fotoğrafalrına bakmak bile böyle keyifliyse orada olmak nasıldır!!! Kırmızı yapraklar önceki gezinizde daha çokmuş ama bu defa da görebilmenize sevindim,kuruyanlarından hatıra niyetine yanında getirseydin birkaç tane?? Bu arada sizin Fuji bizim Ergan'a ne kadar benziyormuş! Ben de sabahları hep Ergan'ın o gün nasıl olduğuna bakıyorum, zirvesine bakmak kendimi iyi hissettiriyor, özellikle de karlıysa... Zaten Ergan için seçmiştim blogmun adını bile, Kaf Dağı=Ergan benim için=)

2. çok hoşuma gitti fotoğraflar.. renkler iç içe geçmiş.. sonbaharın en sevdiğim yönü.. :) oraları gezmek isterdim ben de.. :) ama Tanuki'ye ayrı bi kanım ısındı.. :) severim böyle sessiz, sakin yerleri.. ah bir kulübem olsaydı orda.. :P :)

3. Ne güzel mekanmış burası, bayıldım :)

4. aiiiiiiiii çok beyendimmm:)
    walla huzur varmış oralarda ama düşündüm de mesela turist olarak gitse kişi:D beceremez oralara gitmeyi bulmayı hele ki Japonca söz konusu ise:)))
    çok şanslısın onun için;)

5. harika yaaaaa... simardigin kopruye, gokkusagina, tabelaya, agaclarin renklerine vi fujinin karlı tepesine bayıldıımmmmm :))

6. Serrose mekan çok güzel de, ben asıl çantana bayıldım :)

7. fujiyi küçüklüğümden beri merak ediyorum aslında..burda görmek de güzel oldu..belki bir gün ben de görürüm yakından:)

8. Asli
    Japonya`nin genelinde hissedilen duygu huzur *sanirim sessiz olmasinda kaynakli.
    Daha once getiriyordum ama artik biriktirmiyorum kucucuk evde dolu dolu oluyor her yan mumkun oldugunca toplamiyorum artik :)
    Oo bir ortak yan daha senin Ergan`in benim Fuji`m var ;)

sizo-mizo
    begenmene sevindim.Insallah gelirsin neden olmasin.
    kuluben olsaydi ben hergun sende olurdum :)

Berre
    bende cok sevdim

Sed
    bende bayildim buraya :)
    yok yok turistlik yerler degil genelde gittigimiz yerler sen gel ben gotururum seni :)

frambuazli
    tesekkur ederim canim :)

kahve gibi
    Ayy cok tesekkur ederim.Zara`dan aldim belki Tr de de vardir bak istersen ;)

zoitsa
    Ben seni kaybetmisim haberim yok buldum seni ohh :) sende hosgeldin tekrardan
    Tabii neden olmasin ;) umarim gelirsin buralara ;)

9. Japonların Doğaya Ve Dünyaya Olan Saygısı Bir Başka Yaa

10. Çok güzel yerlermiş.ama balık kim yada ne anlamadım.Ayrıca fuji ne demek merak ettim

11. Muhteşem bir yer! Gerçekten manzaraların heosi çook etkileyici. Bu arada Yoshi cidden gayet iyi çekimler yapmış:)

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır