18 Kasım 2010 Perşembe

Japonya Hakkında 1

üç yıldır buradayım ve farkettim ki gün geçtikçe önceleri dikkatimi çeken şeyler,garipsediğim olaylar artık bana normal gelmeye başladı.
Hani artık yabancı gözüm köreldi gibi bu sebeple blogda yeni bir bölüm yazmaya karar verdim.Japonya'ya ilk geldiğim zamanlar çok garipsemiştim.

Japonya'da resmi evraklarda,normal yazışmalarda aklınıza gelebilecek her türlü evrakta SADECE siyah tükenmez kalem kullanılıyor.Bu konuda bir kanun yok ama kanun gibi benimsenmiş.
Kalem hastası olduğumu biliyorsunuz ilk geldiğim zamanlarda bir yerde (bak unutmuşum ) kalem lazım olmuştu bende var demiştim Yoshi'ye mavi yazdığını görünce olmaz bu dedi arabaya kadar gidip siyah tükenmez kalem alıp geldi.

Şimdilerde ben de siyah tükenmez taşıyorum artık :)

9 yorum:

  1. hahayt ne güzel standarta turp sıkmamak uygulamakta keyiflidir:)) TR olunca kayıt dışı kalabiliyosun olmayan standarlara:))

    YanıtlaSil
  2. Mavi tükenmez sanki biraz laubali duruyor de mi kağıtta, ben derste imza atmam gerekirse hayatta atamam mesela maviyle. Hocayla dalga geçiyomuşum gibime geliyor, siyah resmiyetin rengi:)

    YanıtlaSil
  3. Mavi tükenmez sanki biraz laubali duruyor de mi kağıtta, ben derste imza atmam gerekirse hayatta atamam mesela maviyle. Hocayla dalga geçiyomuşum gibime geliyor, siyah resmiyetin rengi:)

    YanıtlaSil
  4. Meyra

    yani biz de pek srun olmuyor :)

    Vamos Bien

    hahaha kıl ya ne düşünüo br renkten halbuki senden mavi beklerdim ben !

    YanıtlaSil
  5. bence mavi top 10da 1 numara onda sıkıntı yok da...yoklama listesnde abes kaçar be:)

    YanıtlaSil
  6. vamos bien

    hehehe oyle olsun bakalim :)

    YanıtlaSil
  7. Ben de hep siyah kullanıyorum daha çok sevdiğim için ama müdür hep geri gönderiyor "ne öyle fotokopi gibi" mavi orjinal olduğunu gösteriyor" diye... Bizim müdürü bir Japonyaya mı göndersek ne =))

    YanıtlaSil
  8. Hmmm, bu yazıyı daha önce gözden kaçırmışım demek ki, aslında Türkiye'deki kural da bir nevi mavi kalem kullanılmasıdır. Bunun mantığı da, evrakın fotokopi olmadığının, orijinal olduğunun anlaşılabilmesi. Yani siyahla imzaladığın bir evrakın aslının fotokopisi çekildiğinde de imza siyahtır. Ancak maviyle imzalanan evrakın fotokopisi çekildiğinde, aslının o olmadığı daha kolay anlaşılır.

    Görünce yazmak istedim.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. burdada devlet dairelerinde mavi kalem kuralı var -dı- en azından ben çalışırken

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül