24 Ekim 2010 Pazar

Yeni Bitenler

 2 senedir eski hızımdan düştüm.Yeterince kitap okumuyorum.İnternet çok fazla zamanımı alıyor.Kızıyorum kendime.Hiç okumadığım gün olmuyor en az bir kaç sayfa okuyorum ama yeterli değil.Biraz hızlanmaya karar verdim.
Kitabın adı: Fatma'nın Talihi
Yazarı:Joanne&Gerry Dryansky
Salyangoz yayınları
327 sayfa
Geçen sene Eskişehir'de almıştım 4 liraydı.
 Arka kapak der ki
Paris’in büyülü atmosferinde kalplere hitap eden bir peri masalı…
Tunus’un bir köyünde yaşayan Fatma kocası tarafından terk edilmiş talihsiz bir kadındır. Kız kardeşi Raşide, Paris’te Kontes Poulais du Roc’un yanında hizmetçi olarak çalışmaktadır. Raşide Paris’te korkunç bir kazada hayatını kaybeder. Hem kardeşini hem kocasını kaybeden Fatma, kalbindeki derin yaraları tamir etmeye uğraşırken Paris’ten bir mektup alır. Kontes kardeşinin yerine onun geçmesini rica etmektedir.
Tunus’un köyünden kalkıp Paris’e gelen Fatma sudan çıkmış balığa döner. Bir yandan şehre uyum sağlamaya çalışırken, bir yandan da Kontes’in bitmek tükenmek bilmeyen taleplerini yerine getirmeye çalışır. Ama bir sorun vardır. Fatma kontesin talep ettiği şeylerin çoğundan bihaberdir. Örneğin Kontes’in en büyük zevki kendisine kitap okunmasıdır, ama Fatma okuma yazma bile bilmemektedir. Alışveriş yapmayı ve hatta Kontes’in köpeğini gezdirmeyi bile beceremez.
Tam bu sırada hikaye neşeli Yeşilçam filmlerini andıran bir peri masalına dönüşür. Fatma’nın temiz yüreğini gören iyi kalpli komşuları ona yardım etmek için birbirleriyle yarışırlar. Fonda Paris’in romantik ve kozmopolit atmosferi ve Fatma’nın küçük dünyasında, adeta bambaşka bir dünyadan gelmiş mütevazı, samimi, candan insanlar, son yıllarda kaybetmekte olduğumuz değerleri bizlere hatırlatır.
Dryansky ikilisinden kalplere hitap eden, Flaubert’e göndermelerle dolu muhteşem bir edebiyat şöleni.


 Kitap akıcı ,hikayeyi sevdim.Sevmediğim tek şey kitapta çoook fazla basım hatası vardı.Korsan kitap mı aldım acaba :( Hikayeyi sevmesem yarım bırakacaktım o kadar fazla ve göz yorucuydu ki.
 Hikaye Fransa'da geçtiği için çok fazla Fransız ismi var.Fransızca ile bir yakınlığım olmadığı için zaman zaman zorlandım.Çok hızlı geçişlerde bu kimdi yaa falan dedim çoğu kez.Hem basım hataları hem de isimler epey yordu beni.Tüm bunlara rağmen /hatasız baskısını bulabilirseniz okumaya değer bir kitap.Biraz başı sonundan belli olsa da hikayenin sizi etkisi altına alabiliyor.

Bu blogda adını çok çok az geçirmişim Halil Cibran'ın.Kızdım kendime.Benim için Halil Cibran ve Tolstoy çoook önemlidir.Tolstoy benim Japonya'ya gelmeme sebep olan yazardır.Bir ara yazarım belki belli mi olur.
Halil Cibran'ın yazdıklarını okumayı seven biriyim.Ermiş benim hayatımda çok önemli bir kitaptır.Bu yaz hem anneme hem de Seren'e aldım Ermiş.O da başka bir hikaye yazacağım bloğa :)
Bu kitapta Halil Cibran'ı okumak beni çoook etkiledi.Ne tesadüf ki bu hikaye de Paris'te geçiyor.Halil Cibran'ın günlük hayatından hikayeler var.Çok isterdim arkadaşı olabilmeyi.Fikirlerini ,kelimelerini seviyorum bu adamın.

Halil Cibran İle Anılarım
Yusuf El-Huveyyik
Kaknüs Yayınları
160 sayfa

Bu sefer arka kapak yerine çizdiğim yerlerden alıntılar yazmak istiyorum.

*Kadın ,dostum,sadece kadın,erkeğin soğuk ve vahşi havasını ısıtır.Evinin havası bir kadın tarafından ısıtılmayan kimseye ne yazık!


*-her insan gamlarının heybesini sırtında taşır...Bana öyle geliyor ki dostum senin yükün hafiftir.Sen dik yürüyorsun...


*Ah,Yusuf ,kadınla erkek arasında ne büyük farklar var.Sanki bütün kadınlar aynı cinsten değil gibi.


*Gerçek mutluluk sevdiklerimizi mutlu etmemizdir.Nasıl olur bu?İşte bu ,Tanrıların sırrıdır.


Beni Halil Cibran ile tanıştıran Afgan arkadaşa selam olsun bu yazı

8 yorum:

  1. Malesef,internet hayatımızın büyük çoğunluğunda yer edindiğinden,okumaya vakit kalmıyor.
    Ama insan akıcı bir kitap bulunca bırakmak istemiyor,olay akıcı kitapları seçebilmekte bence.Fatmanın talihi dikatimi çekti,bulabilirse okumak istiyorm.paylaşım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. Malesef,internet hayatımızın büyük çoğunluğunda yer edindiğinden,okumaya vakit kalmıyor.
    Ama insan akıcı bir kitap bulunca bırakmak istemiyor,olay akıcı kitapları seçebilmekte bence.Fatmanın talihi dikatimi çekti,bulabilirse okumak istiyorm.paylaşım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  3. Tolstoyla Japonya ilişkisini merak ettim ...
    Ermiş benim de listemde
    bol kitaplı ve okumalı günler

    YanıtlaSil
  4. Tolstoyla Japonya ilişkisini merak ettim ...
    Ermiş benim de listemde
    bol kitaplı ve okumalı günler

    YanıtlaSil
  5. ''...Kederin varlığınızda açtığı oyuk ne kadar derin olursa; taşıyabileceğiniz sevinç o kadar çok olur...'' Bu cümleyle yol aldım Halil Cibran'a-sayende..
    Tanıdığım en iyi sevinç taşıyıcısının hediyesiyle; hayatta bu mertebede düşünebilen insanların var olduğunu, Cibran'ın geldiği bu aşamayı, bu aşamaya gelene kadar katettiklerini düşündüm çokça ben de okurken.
    Sindirebilmek gerekiyorsa hayatı'yaşamak' için; işte bu böyle..dedim!

    YanıtlaSil
  6. Ben de eski performansımı kaybettim hamile olduğumdan beri:((Çok okumak istiyorum ama okuyamıyorum!Okuyamayınca da kendimi suçlu hissediyorum!
    Ayrıca sana katılıyorum,kitapta basım hataları olunca ben de çok sinir oluyorum!İnsan okumaktan soğuyor!

    YanıtlaSil
  7. Zeliha-Umut sepeti

    Evet aslinda kitaba gore de degisiyor.Aslinda kitabi okudugum ruh haline gore de degisiyor.
    Umarim baski hatasiz bulabilirsin.
    Sevgiler

    Mine
    Unutmazsam yazarim ;)

    Vamos Bien
    Halil Cibran demis,guzel demis ;)
    Bana soyledigin guzel sozler aslinda senin neyi gorebildigin ile alakali ;) goremeyen,gormek istemeyen ne gozler gecti gitti!Umalim ...sen tamamla

    Kitap Kurduyum Ben
    Bundan sonrasi ne olacak bakalim.Hele bir Bebek gelsin bakalim neler okuyacaksin :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. merhaba sayın kato ben de dün gece sizi muhabbet kralından tanıyanlardanım,iç karartıcı bir haberle başladı ve sosyal ağların kötü yüzünden dem vurulurken moraller bozuk bir çare de bulunamadığı anda siz aradınız herkeste bir gülümseme oldu moral verdiniz bana da gecenin siyahına inat gülümseyen,gülümseten insanlar olması çok hoş,velhsılı blogunuzu karıştırırken Halil Cibran'ı yazdığınızı gördüm ve çok mutlu oldum,çok az kişi biliyor ne yazık ki,Ermiş çıktığı zaman ortalığı kasıp kavurmuş kült bir eser,Elvis Presley bu kitabı elinden düşürmediği söylenir konserlerinde dağıtmış ve sanırım en çok satılan eserlerden biri dünya genelinde..ohh kusura bakmayın bir anda yazıverdim işte baş ağrıttım farkındayım ama siz de Cibran demiycektiniz:)oldu hayırlı günler sağlıcakla kalın..fırat

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül