9 Şubat 2009 Pazartesi

Sakuraga ike

Bugün böyle planlanmamıştı.Balığın iş dolayısı ile başka şehire gitmesi gerekiyordu sadece 5 dakikalık bir iş için.Bu yüzden beraber gittik.İş bitince kendimizi deniz kenarına atacaktık.Plan buydu ta ki şimdiye kadar gördüğüm en büyük TORİİ 'yi (Şintoizm tapınaklarının ana giriş kapısı ) (yukarıdaki fotoğraf) görene kadar.Hemen sola dönüldü ve tapınağa doğru yola çıkıldı.Kapı ile arası 10 dakika kadar sürüyor.
Ben oldum olası tarihi yer gezmeyi çok severim.Ve buna balığımı da dahil ettim :) Nerde tapınak ,kale biz oradayız :) Bu sefer ki tapınağımız Şintoizme bağlı SAKURAGAİKE tapınağı..
Shizuoka bölgesinde bulunuyor.
Hikayesi;
1169 yılında yüksek mertebeli bir Budist bu bölgeye gelir ve tapınağı kurar.O dönemde ki fakirlere ve güçsüzlere yardım eder.Bir gün 5,670,000,000 yıl sonra çok büyük bir budist (belki de hocası vefat etmiş) onun geri geleceğini söyler.Sonra da göle yürür ve Ejdarha haline gelir.O günden sonra Ejdarha Tanrısı olarak anılır.
Yıllar sonra eski öğrencisi buraya gelir ve büyük bir tahtadan kabın içine kırmızı fasulye pilavı yapıp gölün ortasına bırakır.Sonra bu gelenek haline gelir.Her yıl sonbahar mevsiminde bir gün bu gelenek tekrarlanır.
Bu göl Shizuoka bölgesinin 7 gizemli yerinden biridir.Nedeni ise bu göle bırakılmış tahtadan kap birkaç gün sonra Nagona bölgesinde bulunan Suwa gölünde bulunmuş.Suwa gölü de Ejdarha Tanrısı ile biliniyor.Bu yüzden alttan bağlantısı olduğu düşünülüyor.
Hikayesi böyle.Ama benim söyleyeceğim tek şey Hayatımda gördüğüm en güzel yer.Yani gittiğim gördüğüm her yer dahil.Hiç kendimi bu kadar huzurlu ve buraya ait hissetmemiştim.



Resmen balık zorla çıkarttı beni buradan.Daha sıcak bir günde sandviçlerimizle ,kitaplarımızla gelme sözü ile döndüm :)



Videosu da var onu da bir sonraki postta eklemeye çalışırım.Göldeki ördeklere de bayıldım.Eskiden yem satılıyormuş onlar için ama göl kirlendiği için kaldırılmış.Gelecek sefer gizliden azıcık ekmek alacağız yanımıza :)))) Ördekler yemese balıklar yer ekmek gölü kirletmez değil mi?
Buradan sonra deniz kenarına gittik oranında fotoğrafları gelecek :)
Dönüş yolunda ise balık pazarına gittik :) Tüm bakışlara rağmen orda da fotoğraflar çektim onlar da gelecek :)
Bu gün herşey çok güzeldi :) Bir taşla 3 kuş
Sevgiler hepinize
Vee iyi haftalar :)







25 yorum:

  1. Sevgiler canim ne keyifli birgün gecirmissin öyle ne güzel resimlerde harika bakiyor hani,haftanin hergünü bol keyifli gecsin gülüm huzurun ve mutlulugun hic eksik olmasin,öpüyorum seni cok cok..

    YanıtlaSil
  2. Askinaycim
    tesekkur ederim
    sana da iyi haftalar diliyorum canim
    sevgiler ben de optum cok cok

    YanıtlaSil
  3. Askinaycim
    tesekkur ederim
    sana da iyi haftalar diliyorum canim
    sevgiler ben de optum cok cok

    YanıtlaSil
  4. oh oh ne güzel bir gün.birden bire orada olmayı çok istedim.ama rüyalarımda gelirim heralde :((

    YanıtlaSil
  5. Sayende karış karış geziyorum oraları..balığa da bin teşekkür.

    YanıtlaSil
  6. *Sihirli ellercim
    Gelirsin birgun olumsuz dusunme :)
    Tam o golun orda resmini cekerim senin ben :)
    sevgiler

    *Tanyasum :)
    Valla gezilcek cok yer var daha :)))
    Baliga benden de 10.000 tesekkur askim benim yaaa :)

    YanıtlaSil
  7. kareler çok hoş .hikaye de öyle.
    sevgilerle..

    YanıtlaSil
  8. tam da yerinde yaşıyorsun o zaman...tam bir keyiftir yeni ve huzurlu yerler gezmekten...Bizim burda anibalin mezarından başka tarihi yer yok..Ayyy pardon Osman hamdi bey müzesini unuttum:)

    YanıtlaSil
  9. serrose,yoksa sen de kayıp ejderha prenses misin?:)

    YanıtlaSil
  10. Gözlerimi kapayıp orda olduğumu hissettim birden..Gelen bir telefonla kendime geldim..Sanırım hiç gidemeyeceğim bir ülke Japon'ya..Senin kaleminden,sayfandan okumak,izlemek çok keyifli..))


    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. çok güzel resimler sen de bizi oraları görmüş kadar ediyorsun, orda da hava güzelleşmeye başladı dimi yakında kiraz ağaçlarının resimlerini de çekersin

    YanıtlaSil
  12. insan su fotolara bakmaya doyamıyooo , iyiki boyle paylaşıyorsun bizlerle, sanki oralarda gezmiş gibi :)

    YanıtlaSil
  13. Serrosecim ne güzel bir yer burası hayranlıkla bakıyorum fotoğraflara. İyiki paylaştın bizimle :)

    YanıtlaSil
  14. Serrose'um burasi muhtesem bir yer yaff :)) Hani insanlar yaslanip emekli olunca bir yerlere kacip orda yasamak isterler yaa, fotograflara bakinca aynen oyle hissettim, emekli olunca boyle bir yerde yasamaaak istiyoruuum :))

    YanıtlaSil
  15. gelenekler ülkesi Japonya. Ne çok şey öğreneceğiz seninle birlikte. Balığa da selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Sayende bizde görüyoruz bende japonyayı çok severim, farklı bir özelliği var.

    Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  17. Cok guzel fotograflar..Sen daha oralardasin di mi ya gelsek bizi de gezdirsen boyle..
    Sayfanin rengi super olmus icim acildi gelince :)

    YanıtlaSil
  18. Paylaşım için klavye kullanan ve fotograf çeken ellerine sağlık. Bendeeee orda olmak istiyorum:)

    YanıtlaSil
  19. antalya dan selamlar ..!bloğunuzu bu gün keşfettim ..japonyaya gitmiş kadar oldum çoook güzel resimler paylaştığın için teşekkür ederim ..çaya da beklerim..

    YanıtlaSil
  20. antalya dan selamlar ..!bloğunuzu bu gün keşfettim ..japonyaya gitmiş kadar oldum çoook güzel resimler paylaştığın için teşekkür ederim ..çaya da beklerim..

    YanıtlaSil
  21. merhaba,
    bloğunuzu yeni keşfettim. ve içine dalınca kendimi kaybettim... ne güzel kareler var görüntülerde. çok uzaktasınız bana ama fotoğraflarla çok yakın oldunuz...
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  22. *Smilenacim
    Beğenmene sevindim.Sevgiler benden sana :)

    *Gündüzcüm
    Vallahi öyle oldu biraz :)Aa gelip görmeli oraları da :)
    sevgiler

    *Sabahnurcum
    Utandım yafss teşekkür ederim.Kayıp olduğum kesin de prenses kısmı meçhul :)))
    sevgiler

    *Damak Tadıcım
    Hiç öyle düşünme geliyorum de yeter :) ben buralardayım beklerim :)sevgiler.

    *Gececim
    Çok seviniyorum sizlere bu duyguyu hissettirebildiğime.Tabi ki sakurasız bir Japonya imkansız :) bekleyin :)Sevgiler.

    *Gizemcim
    Doymayın fotolara daha çok var çekilecek :)))) Seviniyorum sizler beğendikçe
    sevgiler

    YanıtlaSil
  23. *Lalcim
    Sevindim canım beğenmene .Sevgiler

    *Moonsunum :)
    Vallahi emekli olmadan ad emekli olasın geliyor öyle bir yer.Sen gel götürcem ben seni oraya :)
    Sevgiler kocamanından

    *Lale Ablacım
    Vallahi benim de öğrenecek o kadar çok şeyim var ki .Sevgiler selamlar bizden sana ablacım .

    *Ellycim
    hoşgeldin sana da keyifli haftalar
    sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Çilekli pastacım
    evet değişik bir çekiciliği avr biz Türkler için.Beğenmene sevindim .Sevgiler.Ben teşekkür ederim.

    *Haydinsim
    Buralardayım vallahi gelin beklerim.İstediğinz zaman alo deyin yeter :)
    Sahi mi sayfayı beğenemene sevindim.Benim de hoşuma gitti :)
    Teşekkür ederim.Sevgiler.

    *Uçurtmacım
    Sayfama ayırdığın zaman için ben sana teşekkür ederim :)Gel beklerim :)
    sevgiler

    *pinokyo örgücüm
    Hoşgeldin :)
    Çok teşekkür ederim beğenmene sevindim :)
    GElirim :)))
    sevgiler

    Duygucum
    Hoşgeldin öncelikle :)
    TEşekkür ederim güzel sözlerin için.
    Beğenmene çok sevindim
    sevgiler

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül