13 Ocak 2009 Salı

Hinamatsuri-Bebek Bayramı

Annem,Zillim,arkadaşım ve ben gezilerimize tam gaz devam ediyoruz.Pazar günü geleneksel Japon bebekleri yapan ve satan fabrikaya gittik.Binada görülen yer oluyor.Ben binayada içindekilere de bayıldım.Ahh beni işe alsalar keşke :(





Hinamatsuri kız çocukları için kutlanan bir bayram.Ne zamandır kutlanıldığı ve neden kutlanıldığı hakkında kesin bir bilgi yok.Her yıl mart ayının 3 'ü Hinamatsuri olarak kutlanıyor.Bu bayram hakkında pek çok hikaye var balık bana anlattı ama kafamda toplayıp bir türlü yazamıyorum.


Şöyle ki-şubat ayında aileler (anne-baba veya dede-nene) kız çocuklarına el yapımı pahalı bebekler alıyorlar.İlk resimdeki gibi düzenleyip evin bir bölümünde ay boyunca sergiliyorlar.Sergilemelerinin sebebi hem dizayn olsun hem de kızlarına gelecek kötü şans hastalık vb gibi şeylerin o bebeğe gelmesi amacıyla.Genellikle şubat ayından mart ayının 3'üne kadar sergileniyor.Ayın 4 'ünde hepsini göz önünden kaldırmak zorundalarmış.Neden ?bilmiyorum :(



Bu bebekler aynı zamanda kız çocuklarının gelecekleri için dua etmek gibi birşeymiş.VE kızların çeyizi aynı zamanda.




5 katlı dizayn edilen bebeklerin her birinin farklı bir anlamı var.En alt katında genellikle ev eşyalarını temsil eden kutular sandıklar var.




Bebeklerin her biri çok pahalı bence.En ucuzu 35,000 yen yani 400 tl den başlıyor kabaca bir hesapla.


Yukarıda ki ise gelin kimonosu.Çok güzel bence yaaa




2 kardeş olanlar için alternatif bebekler de var :)





Bebekler genelde yeteneği temsil ediyor.Müzisyen veya dansçı olarak sizayn ediliyorlar.

Kimonoları gerçek ipekten yapılıyor.

Şemsiye ve yelpazeleri genelde Kyoto şehrinde yapılıyor.Japonya'nın eski şehirlerinden.
Fabrikanın sahibi çok iyi bir insan.En büyük amacı Japon kültürünü tanıtabilmek bu yüzden gelen yabancılara çok iyi davranıyorlar.Gelen konuklara denetmek üzere 2 ayrı kostüm yaptırtmış erkeklere ve bayanlara olmak üzere.Yukarıda Zillinin üzerindeki kimono montu.Özellikle gelinlerin giydiği bir çeşit.





Tüm işlemeler el yapımı ve ham ipekten.


Veee huzurlarınızda maskesiz ben :)



Biraz ağır ama çok hoş bir duygu yaaa :)
Daha fazla bilgi isteyenler için ingilizce sayfa buyrun :)

18 yorum:

  1. Kimono montı harika. Şu Japonlara hayranım herşeyi çok güzel sergiliyorlar, ayrıca bir sürü de müzeleri var. Bir keresinde bir saç tokası müzesini gezmiştim, başka bir sürü gezen insan da vardı şaşırmıştım. Keşke buralarda da müzelere önem ve değer verilse.

    Balıktan tam hikayeleri bekliyorum. Erkek ve kız çocuklar için farklı yaşlar vardı yanlış hatırlamıyorsam, detay öğrenmek isterim doğrusu.

    YanıtlaSil
  2. hehe çok yakışmış=) ilginç bi olaymış bu ya, güzel ama, bebekler de çok şeker=)

    YanıtlaSil
  3. Effenim bebeklere bayildim ama ben canli olanlarini alabilir miyimmm :))

    YanıtlaSil
  4. evet hikayesi çok ilginç bende japonların hikayelerini merak ediyorum ve müzedeki sergiler çok hoşmuş gerçekten..

    YanıtlaSil
  5. Ben bayıldım bunlara yaa...

    Özellikle gelin kimanosuna...
    Sanada çok yakışmışşşş...

    YanıtlaSil
  6. bu geleneği 25 yıldır Japonya da yaşayan arkadaşımdan dinlemiştim. Osaka da oturuyor. Üniversitede eğitmen ve bir Japonla evli. Buraya geldiğinde de iki gün misafirimiz olmuştu. Bebekler harika ve ne güzel bir gelenek.

    YanıtlaSil
  7. Benden de gelecek bu bebeklerin hikayesi :) Bizi evine davet eden bir Japon teyzede gormustum gectigimiz sene. Kendisi Turk Elisleri kursunda ogrencim idi. Ozellikle bana gostermek istemis. Harika bebekler gercekten. Kutlama ve amaci da ilginc!

    YanıtlaSil
  8. ne kadar güzel
    kimonolar harika
    bebekler de....

    YanıtlaSil
  9. Bebeklere bayıldım, çok güzeller.

    YanıtlaSil
  10. ne kadar güzel çıkmışsın sana da çok yakışmış kimono, daha güzelleri senin olur umarım böyle balık damadımızla salına salına çektirdiğin düğün resimlerini görürüz inşallah

    YanıtlaSil
  11. çok ilginç bir bayrammış bebeklerin yapımı da oldukça özen istiyor olmalı maske takmamışın ama yine kandırmışsın bizi

    YanıtlaSil
  12. Bebeklere bayıldım
    ama zilli, annem ve sen daha güzel görünüyorsunuz canım
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Ohh çok şükür maskesiz sen...kimonolar şahaneymiş..geleneklerin yaşatılması da öyle..

    YanıtlaSil
  14. bayıldım ben bunlara.harika bir bayrammış

    YanıtlaSil
  15. Seni görmek güzel canım Kimono da pek yakışmış gerçekten.Bebekler de pek güzel Mini mini nasıl da giydirmişler süslemişler onları.ayrıca kötü talihin bebeklere geçmesi durumu da güzel.severim böyle mistik durumları.4. gün bebekleri yok ediyorlardır kesin.Kötü talih da onlarda yok olsun diye.Öyle düşündüm ben.Fiyatları da pahalıymış gerçekten.ama ipek diyorsun onların elbiseleri falan da ee doğrudur tabi o zaman.iyiki gezmişsiniz canım.süpersiniz.

    YanıtlaSil
  16. **Ferulago
    Evet bir suru muzeleri var ama dedigin gibi muzelere giden insanlari da var.Ahhh dileklerine koca bir keske de benden.
    Ahh balik bir gelse kendine neler yazacakta.Ama isleri cok yogun bu ara.


    **Htc
    Cok tesekkur ederim.

    **Moonsun
    Hahahaha canli olanlari ozel emek istediginden zaman alacak efendim :)

    **Pasa
    Canim burasi muze degil bir karisiklik olmasin.bebeklerin satildigi dukkan :)

    **Ozii
    Bende bayildim vallahi :)
    Cok tesekkur ederim (mahcup gulumseme)

    **Lale abla
    Bende sevdim bu gelenegi:)

    **Berceste
    bekliyorum o zaman hikayeyi :)


    **Mavianne
    tesekkurler.Gercekten superler

    **Gulhan
    begenmene sevindim bende bayildim

    **Herseyler
    Tesekkur ederim :)Amin diyelim insallah o zaman da gelir diyelim :)

    **Gece
    hehehehe evet birazcik kandirdim ama maskesizden iyidir degil mi?:)

    **Yelda
    hehehe tesekkurler canim yaaa mutlu ettin bizi :)

    **Tanya
    hahaha attim maskelerimi :) haklisin geleneklerin yasatilmasi daha da super

    **Smilena
    degil mi :)ahh bende hala orayi dusunuyorum :)

    **Tugbacim
    Tesekkur ederim :) Ahh aah bir tanesinin yapimi 1 hafta suruyormus minik minik :)
    Bende sevdim mistik bir anlaminin olmasini.Sen daha supersin :)

    YanıtlaSil
  17. maskesiz çok güzel.ayrıca sana o küçük bebeklerden daha çok yakışmış.çok ince işçilik var üstünde.ipek hafif olur ama demekki işlemekleri ağırlık yapıyor.

    YanıtlaSil
  18. gördüm seni gördüm !!! :)
    bebeklerin hepsi birer sanat eseri..

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül